وط به هوش مصنوعی (Artificial Intelligence)، داده کاوی (Data Mining) و یادگیری ماشین (Machine L
نوشته شده توسط : مطلب پروژه

امروزه در اکثر سازمان ها داده ها به سرعت در حال جمع آوری و ذخیره شدن می باشند. به منظور مواجه نشدن با فقر داشن با وجود انبوهی از داده ها مناسب ترین راه حل استفاده از علم داده کاوی است. داده کاوی فرآیند اکتشاف، انتقال و شبیه سازی داده با هدف یافتن اطلاعات مفید و دانشی ناشناخته است. داده کاوی روش های متفاوتی در تجارت ها و علوم گوناگون دارد. از جمله عملیات آن می توان به دسته بندی، خوشه بینی، تخمین و تعیین ارتباط بین متغیرها اشاره کرد.
تکنیک های داده کاوی

azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

با نحلیل داده ها و استفاده از انواع تکنیک های آن می توان الگوهای پنهان را کشف کرد. تکنیک شبکه های عصبی، درخت تصمیم گیری، تحلیل خوشه، الگوریتم ژنتیک، استنتاج قانون از جمله این تکنیک ها هستند که هر کدام در زمینه های متفاوت کاربرد دارند.

کاربردهای داده کاوی
این علم کاربردهای متعددی دارد از طراحی و کدنویسی گرفته تا شرکت های بیمه بزرگ امروزه همگی به آن نیاز دارند. از جمله این کاربردها می توان به تحلیل سایت های اینترنتی، تحلیل داده ها در بازاریابی، تحلیل روند بازار بورس، دسته بندی و نگه داری مشتریان و غیره اشاره کرد.
بخش بندی بازار یک طرح بازاریابی است که برای جذب و برآوردن نیازهای خاص بازار استفاده می شود. خوشه بندی بازار مراحلی دارد که طی آن پروفایل بخش ها را انجام می دهند.
چه موقع و کجا داده کاوی نیاز است؟
به طور کلی زمانی به تحلیل داده ها احتیاج داریم که داده های مرتبط وجود داشته باشد، به عبارتی در یکجا جمع شده باشند و توانایی دسترسی به آنها وجود داشته باشد. وقتی فشار بین رقبا زیاد می شود قطعا داده کاوی احتیاج است.
روژه های داده کاوی و هوش مصنوعی در مهندسی شیمی

 azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com

یادگیری ماشین یه روش قدرتمند از هوش مصنوعی می باشد، که به طور گسترده ای در پیش بینی عددی، طبقه بندی و شناخت الگو، مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از نام یادگیری ماشین به دست می آید، یادگیری ماشین قادر به یادگیری روابط پیچیده بین متغیرهای مستقل و وابسته از طریق پردازش غیر خطی داده ها (جعبه سیاه) می باشد. در دهه های گذشته از این روش ها به طور گسترده ای در بسیاری از جنبه های علمی و صنعتی مانند زیست شناسی، پزشکی، انرژی، مهندسی ( به تبع مهندسی شیمی) و فناوری اطلاعات و غیره، استفاده شده است.

با توسعه مفهوم داده کاوی، تقاضا برای استفاده عملی از مدل-های یادگیری ماشین مبتنی بر دانش (Knowledge Based) افزایش یافت. امروزه با توجه به پیشرفت کامپیوترها و توسعه ی روشهای مختلف و فراوان، استفاده از این روشها رو به افزایش می باشد.
حتی می توان گفت که مقالات بسیاری با استفاده از روشهای یاد شده در چندین سال اخیر در مهندسی شیمی و سایر علوم مهندسی در ژورنالهای معتبر به چاپ رسیده است، که خود گواهی بر استفاده روز افزون از روشهای یاد شده و در عین حال ارائه روشها و مدلهای جدیدتر در این شاخه از علم می باشد.
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
ی مهندسی شیمی و مشاوره در زمینه نگارش مقالات مربوط به هوش مصنوعی (Artificial Intelligence)، داده کاوی (Data Mining) و یادگیری ماشین (Machine Learning) با استفاده از تولباکس بهینه سازی در Matlab Optimization Toolbox، روش رگرسیون بردار پشتیبان (Support Vector Regression (SVR))، روش برنامه نویسی بیان ژنی (Gene Expression Programming (GEP))، برنامه نویسی ژنتیک (Genetic Programming)، شبکه عصبی مصنوعی (Artificial Neural Network(ANN)) و غیره، می باشد.
ل از دانشجویان و فارغ التحصیلان ارشد و دکتری از دانشگاههای صنعتی شریف، امیرکبیر و علم و صنعت قادر است شما عزیزان را در زمینه پروژه های داده کاوی و هوش مصنوعی در مهندسی شیمی یاری نماید.





:: موضوعات مرتبط: 111111111 , ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: